Вигідне мерство: як збагатитися на 37 мільйонів, 22 МАФи та встановити 33 білборди

Андрій Райкович

З приходом до влади Андрія Райковича у Кропивницькому почалося велике будівництво… Будівництво магазинів “Ятрань”, кіосків на клумбах, МАФів, та встановлення білбордів з дозволами для ТДВ “М’ясокомбінат “Ятрань”.

Але про все по черзі.

Якщо порівняти декларації Райковича за 2015 та 2019 рік, то випливає наступна картина. У 2015 році очільник міста задекларував кошти в різних валютах у розмірі приблизно 8,5 млн. грн. У 2019 році статки міського голови сягнули 45,5 млн. грн. Тобто міський голова збагатився більше ніж на 37 млн. грн. за період своєї каденції.

Також, в період з 2016 по 2018 роки, за даними Управління містобудування та архітектури міської ради міста Кропивницького, фірма “Ятрань” отримала дозволи на розміщення 22 МАФів.Також, фірма “Ятрань” отримала дозвіл на розміщення 33 рекламних площин розміром 3 на 6 м, тобто білбордів. Ще 4 – на безстрокових умовах. Що цікаво, два з них ТДВ “Ятрань” отримала дозвіл розмістити на гордості Райковича – на реконструйованій арці по вулиці Ельворті. Тут виникає дисонанс, адже міський голова завжди скаржиться на захаращеність міста рекламою, і в той же час його фірма отримує дозволи на розміщення просто гігантських білбордів розміром 9:6 м. з обох боків Арки.

П’ять років назад, щойно Андрій Райкович зайняв крісло міського голови, виконком скасовує рішення стосовно схем розміщення тимчасових споруд. Ми неодноразово чули позицію Райковича щодо недоцільності захаращення міста МАФами. Але в результаті внесених виконкомом змін, кіоски “Ятрані” не тільки залишилися на своїх місцях, а й було подовжено термін для вже встановлених конструкцій площею 10 метрів квадратних, та отримано паспорти прив’язки для встановлення МАФів з втричі більшою площею.

Згідно з документами, паспорти прив’язки дійсні до 23 січня 2022 року.

З того часу і по сьогодні у “Ятрані” не виникає жодних проблем з розміщенням своїх магазинів. Наприклад, були заяви щодо погодження встановлення тимчасових споруд інших підприємців, однак їм відмовлено, мотивуючи це рішенням сесії та доопрацюванням Комплексної схеми розміщення тимчасових споруд. Так, ФОП “Момот Ю.В.” було відмовлено в розміщенні тимчасової споруди на вул. Преображенській біля будинку Профспілок, натомість видано паспорт прив’язки для розміщення тимчасової споруди “Ятрань”.

Кропивничани також добре пам’ятають скандальну історію з розміщенням магазину “Ятрань” просто на клубі по вулиці Велика Перспективна.

Саме в той час з’явилося багато мемів на цю тему.

Взагалі, уже жартують: як тільки у місті помічається вільне місце, там же з’являється і фірмовий магазин “Ятрань”. Але в цьому жарті є і доля правди – підтвердженням цьому є будівництво ряду магазинів по вулиці Академіка Тамма у 2018 році. Тоді задля будівництва нової торговельної полоси знищили 58 дерев, а однією з перших на новобудовах красувалася зелена вивіска “Ятрань”.

Місцева активістка Надія Паливода виклала гнівний пост з цього приводу. 

“Тоді ж ходили чутки, що Онул привіз Райковича на місце і каже, що тут, мовляв, росте сквер, як же мені так зробити, щоб його випиляти. Райкович сказав: “Дасиш мені 60 квадратів під магазин з боку парку, і ніяких проблем у тебе не буде, – пише Надія Паливода.

Незадовго до цього “Ятрань” погрожував судом активістці за використання логотипу торгової марки м’ясо-ковбасної продукції. Справа в тому, що через часті випадки розміщення кіосків та магазинів на клумбах та зі знищенням дерев, пані Надія запустила флешмоб під лозунгом “Я не купую в “Ятрань”. Через великий соціальний розголос та підтримку активістки, фірма “Ятрань”, ймовірно, не ризикнула подавати в суд. Тоді б обвал рейтингу Райковича був би вкрай можливим.

Цікава ситуація виявляється і у вартості землі, продаж якої здійснюється, як-то кажуть, за ціною “для своїх”.

За даними сайту “Наші Гроші”, в березні 2011 року рішенням №324 вони продали відразу три земельні ділянки ТОВ “М’ясокомбінат “Ятрань”. А саме, для розміщення виробничої бази на вул. Братиславській 33/76 за 0,54 млн грн. було продано 0,28 га. Вартість квадратного метру склала 193 грн.

Щоправда, перейшовши за посиланням на дане рішення під номером 324, сайт міської ради видав помилку 404. Тобто це рішення кудись зникло…

Звісно, у цьому контексті ми не можемо оминути найгучніший скандал, який був пов’язаний із задекларованою Райковичем ділянкою площею 7800 кв. м на території зеленого масиву Лісопарковий. Рішенням сесії ще 2009 року майбутній мер Кропивницького отримав у буквальному значенні заповідну територію. Цю ділянку облрада визнала рекреаційною зоною із забороною будь-яких будівельних робіт. Проте Райкович прикрився благою метою та заявив, що планує побудувати там хоспіс. Наш журналіст ще у 2017 році ставив про це питання міському голові, проте чіткої відповіді так і не отримав. Станом на 2020 рік, ми досі не бачимо жодних ознак будівництва хоспісу.

Як пише ZN.UA, маючи мільйонні статки, мер Кропивницького довго не вписував у декларацію жодного автомобіля. Причому пересувався містом Райкович найчастіше на автомобілі Mercedes S-класу. Тільки в декларації за 2019 рік у нього з’явився Range Rover за 5,8 млн грн.

Смішно, але мер, у якого до 2019 року не було власного автомобіля, у березні 2018-го під час апаратної наради обурився штрафом, який йому спробували виписати за паркування в неналежному місці. Вирішили це питання цілком у радянському дусі, — наступного дня знак “Зупинка заборонена”, під яким “підловили” мера, демонтували невідомі.

Тож старання нинішнього міського голови точно не пройдуть даремно і важко буде сказати, що на пенсії людині бракуватиме коштів.

В цілому Райковичу належать три приватні будинки в Суботцях сумарною площею в 931 кв. м, причому один з будинків – величезний особняк площею 817,7 кв. м, який побудовано із явними ознаками порушення українського законодавства. 

Крім того, на мера Кропивницького оформлено 5 земельних ділянок площею 7,8 тис. кв. м. в Кропивницькому, і шість ділянок площею 29,2 тис. кв. м  в Суботцях.

Крім новенького Range Rover, у декларації Андрій Павлович вказав німецький годинник A.Lange end Sonne, куплене в 2017-му кухонне обладнання бренду RESTAR сумарною вартістю в 762,7 тис. гривень і придбані в тому ж році окуляри Porsche Design за 209,2 тис. гривень. Не дивно, що у таких окулярах мер не помічає проблеми звичайних містян.

Як то кажуть, жити добре, а добре жити ще краще. Звісно, другий термін на посаді міського голови міста Кропивницького, дозволить завершити всі розпочаті “грандіозні проєкти”.

Read More